Algemene verkoopsvoorwaarden van Lunetier Ludovic

  1. Toepassingsgebied

    • - Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die worden geplaatst bij de SPRL Lunetier Ludovic, gevestigd te 1.000 Brussel, Ernest Allardstraat 14 en hierna "de dienstverlener" genoemd. Hiervan kan slechts met schriftelijke toestemming van de dienstverlener worden afgeweken.

    • - Alle bestellingen zijn onderworpen aan een aankooporder of een offerte die door de klant zal worden ondertekend. Dit document vormt een onherroepelijke aanvaarding van de bestelling.

  2. Prijs en aanbetaling

    • - Voor "klaar om te dragen", elk frame is gelabeld.

    • - Voor de "op maat gemaakte", een indicatieve prijslijst wordt weergegeven in de winkel

    • - Voor "normale" glazen zal het bestelformulier de gevraagde prijs vermelden. Voor "speciale" glazen zal de bestelbon een indicatieve prijs vermelden die, indien nodig, zal worden aangepast aan de door de leverancier gevraagde prijs. Indien deze prijs meer dan 20% afwijkt van de bij de bestelling vermelde indicatieve prijs, wordt de klant hiervan vóór het begin van het productieproces in kennis gesteld.

    • - Voor alle bestellingen geldt een aanbetaling ter hoogte van plus of min 20% van de definitieve prijs. De betaling van het voorschot geldt als aanvaarding van de bestelling, zelfs bij gebreke van een "kooporder" of "offerte" als bedoeld in 1.

  3. Orders - intrekking

    • - Voor de "prêt à porter" wordt de bestelling als vast en definitief beschouwd zodra het voorschot is betaald.

    • - Voor de "op maat gemaakte", kan een gedetailleerde schatting van het kader en de mogelijke opties gekozen worden op het einde van de 2de afspraak (zie punt 4.).

    • - Ongeacht het eventuele moment van terugtrekking van de klant, blijven de betaalde termijnen verworven voor de dienstverlener.

  4. Productie

    • - Voor de "confectiekleding" is de productie beperkt tot

      de mogelijke aanpassing van het frame aan de afmetingen van de

      en de plaatsing van de bestelde glazen.

    • - Voor de "op maat gemaakte", het fabricageproces

      gaat gepaard met een minimum van 4 bezoeken van de cliënt:

      • 1e bezoek: bespreking van de wensen van de klant, opname

        meting

      • 2 e bezoek: presentatie door de leverancier van de

        ontwerpprojecten, keuze van vorm, materiaal, enz.

        en de gewenste graad van afwerking

      • 3e bezoek: test van het ruwe beslag,

        aanpassingen, meten voor centrering van de

        glazen en keuze van glazen

      • 4 e bezoek: laatste aanpassingen, betaling van de

        evenwicht en levering

  1. Deadlines

    • - Voor de "ready to wear" hangt de vertraging af van die welke door de fabrikant van de glazen wordt opgegeven;

    • - Voor "op maat gemaakte" bestellingen wordt de fabricagetermijn vastgesteld naar gelang van de omvang van het orderboek en op voorwaarde dat de klant zich beschikbaar stelt op de data die zijn vastgesteld voor de in punt 4 bedoelde bezoeken.

  2. Levering en betaling

    • - Leveringen geschieden uitsluitend in onze werkplaatsen en na betaling van de overeengekomen prijs.

    • - Op verzoek van de klant kunnen leveringen ook worden verricht door externe transportbedrijven, waarbij de kosten voor deze levering worden voorgelegd aan en gedragen door de klant.

    • - De uitgevoerde opdrachten blijven eigendom van de aanbieder zolang de vaste prijs niet volledig is betaald.

  3. Service na verkoop en garantie

    • - Voor "confectiekleding" verbindt de aanbieder zich ertoe alle monturen die een duidelijke fabricagefout vertonen, aan de leverancier terug te zenden. De garantie dekt geen slijtage als gevolg van normaal gebruik. Hij verbindt zich er eveneens toe de geleverde monturen recht te zetten en de glazen te vervangen op basis van de indicatieve prijslijst die in de winkel hangt.

    • - Voor de "op maat gemaakte" producten geeft de dienstverlener een levenslange garantie op fabricagefouten, met dien verstande dat, aangezien het om een met de hand vervaardigd product gaat, de klant kleine onvolkomenheden en onregelmatigheden aanvaardt die verband houden met de met de hand uitgevoerde bewerking en de aard van de materialen. Hij verbindt zich er tevens toe de kozijnen indien nodig bij te stellen en een jaarlijkse gratis controle en reiniging uit te voeren.

  4. Verantwoordelijkheid

    • - In ieder geval is de aansprakelijkheid van de dienstverlener beperkt tot het bedrag van het contract.

    • - Geen van de partijen kan aansprakelijk worden gesteld voor de gehele of gedeeltelijke niet-uitvoering van haar verplichtingen indien deze niet-uitvoering te wijten is aan een toevallige gebeurtenis of het optreden van overmacht.

  5. Privacy

- De dienstverlener verbindt zich ertoe de persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens.

10. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken

- De onderhavige voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht. In geval van geschil zal de klant eerst contact opnemen met de dienstverlener om een minnelijke schikking na te streven. Bij gebreke daarvan zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Brussel bevoegd, ongeacht de plaats van levering en de aanvaarde betalingswijzen.